Tuesday 11 September 2012

Pam Minyak - Sepasang lagi...


 



Sengaja aku tak completekn pam pam ni. Hasil temuramah awal mendapati pam ini beroperasi di negara kita sekitar akhir 70an sehingga 80an. Oleh itu aku mulanya terconfuse jugak bila melihat logo yang digunakan adalah logo Caltex terkini. Memang laaa... bila dah di rebranding beberapa tahun dulu maka bagi memastikan pam up to date maka pam ini di sticer up oleh pemilik dengan citarasa baru.

Pam jenis ini masih menggunakan mekanikal counter. Bila bukak maka dapat la aku lihat mekanikal sistem dia. Kalau nak pakai, kita kena ONkan pam, reset counter ke zero dan pam ke kereta anda. Selepas pakai OFFkan dia kembali.

Tag dah tak berapa jelas tapi aku hampir pasti buatan Wayne juga. Pam ini bisa beroperasi dengan baik. Cuma lampu perlu dihidupkan. kalau ada sesapa mau beli oku bisa offer RM2xxx.xx untuk pam yang berfungsi sebegini.

Pam kedua (kanan) juga dari model yang sama. Aku dapat body kosong yang pada awalnya aku teringin nak buat satu functional sculpture. Pam ni putih dan hitam keseluruhannya.. Tengok la bila aku balik ke tanahair nanti akan aku sambung perjuangan ini..




No comments:

Post a Comment