Monday 10 September 2012

Tamau Beli, Tamau Juai dan Tamau Amik Tau

Aku ingin mengambil kesempatan pada posting kali ini untuk menyeru diri aku dan kawan kawan yang MEMAHAMI agar tidak mengambil keuntungan dan sesempatan duniawi diatas barang barang yang mempromoikan khamr aka arak dan seangkatan. Ini termasuk la signboard arak kepala anjing, gelas dan cawan yang pernah syaitan kencing di dalamnya, tshirt promosi arak, bekas abu rokok promosi beg ka apa bala lagi. Hampa coba faham kiranya iman masih bertakhta di dada. Keterlibatan 10 golongan yang dilaknat tidak terbatas pada peminumnya saja.

Selain yang jelas haram di atas, aku dah berhenti membeli barang berunsur poster gadis penyanyi mahu pun pelakon dan gambar awek dulu dulu yang jelas terpampang pada sign sign champion. Yang katun boleh la kugagahi amik dan jual. wuhhuuu dunia oh dunia. Payah betui mau buang...

Mmmmm... Barang yang berunsur patung, boneka atau dengan kata yang nian jahat; berhala aku tamau amik peduli. Walaupun champion dan pernah aku beli dulu, kini aku buang. Boneka champion bisa jadi mainan kanak kanak dan jika boneka ini bisa diijak pijak, dihumban ke sana ke mari. Maka ini masih dibenarkan. Tapi kalu dah naik tochang, jadi display set, jadi idola, jadi kekaguman orang atau dengan kata mulut jahat ini; jadi sembahan orang maka itu menghampiri kekufuran.

Taktau la hampa pikiag camana... yang was was baik kita tolak ketepi. Bagi la golongan lain kutip barang cam ni. Banyak lagi yang buleh kita kumpul. Sekian...

No comments:

Post a Comment