Thursday 23 August 2012

...berpasang pasang

Setelah kian lama menjadi collector amatur, baru aku sedar yang sebenarnya hampir kebanyakan barang yang aku pernah miliki datang perpasangan tanpa dirancang. Ada yang dah dijual dan ada yang masih aku simpan.

Sign pepsi ni aku beli di ebay. Masing masing telah aku menang pada harga USD 25 dan USD 67 kalau aku masih ingat dan tak salah type. Satu dah dijual ntah ke anak sapa ntah. Satu lagi ada pada cafe adik aku dalam UiTM Shah Alam. Pi la tgk kalau nak. Aku jual pada harga RM300 kalu orang tanya... biasanya orang mintak nego la...


Fire extingusher ni pulak aku beli dari Perak. Dibuat sekitar tahun 50an. Dah lama jugak la aku simpan dalam tahun 2010 kalau tak salah. Pasangannya aku dapat dari Cik Jamil madu tiga di Subang. Kedua dua barang aku dapat selang waktu yang  sama la kiranya. Dua dua dah di jual ke seorang collector tegar dari Banting dalam 4 bulan lepas. Dua tahun baru dapat letgo. Beliau sangat aktif di k.e.b.a.l.


Selang dua bulan itu macam aku terjumpak yang lebih champion tapi tak berapa cantik bodynya. Asal dari kampar aku bok balik ke Shah Alam. Pasangan nya aku dapat lebih awal di Penang dari collector tegar Saudara Mohamad aku pangge dia. Extingusher jenis ini kalau yang masih mantap dijual pada harga RM600. Hampa pi tanya kat kompleks PKNK Kanchut. Tu antara yang mahai la. Menurut kajian tak rasmi, yang molek siap stiker asal mungkin senilai RM450. Kalau hampa buleh beli murah dari tu kira buleh buat modai la.... tapi ambik masa nak jumpa tuan baru. Kedua dua ni aku buleh bagi RM500 sepasang. Kalau nak satu aku bagi RM280.

Shell Cap Ayam dan lain lain... Lain kali la naaa aku tulih balik...

No comments:

Post a Comment